Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości oraz Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa rozpoczęły kampanię „Bankowcy dla CyberEdukacji”, która ma na celu uświadomienie użytkownikom Internetu zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonów komórkowych. Specjalna akcja podkreśla, jak istotna jest ochrona danych osobowych oraz bezpieczeństwo przy korzystaniu z różnych aplikacji. W ramach kampanii zaproponowano szereg praktycznych wskazówek dotyczących zabezpieczania prywatności. Wśród promujących kampanię są znani artyści, którzy zachęcają do dbałości o własne bezpieczeństwo w sieci.
W dobie rosnącej liczby aplikacji na smartfony, ich użytkownicy są coraz bardziej narażeni na cyberzagrożenia. Ekspertka kampanii, Ewa Kasprzyk, zwraca uwagę na to, jak wiele cennych danych gromadzi w sobie każdy telefon. Użytkownicy często ignorują fakt, że darmowe aplikacje mogą wiązać się z ryzykiem wyłudzenia danych osobowych, dlatego tak ważna jest świadomość i odpowiednie zabezpieczenia. W kampanii podkreślono, że smartfon to nie tylko narzędzie komunikacji, ale też potencjalny skarbiec informacji.
W ramach działań edukacyjnych, organizatorzy zalecają szereg środków ostrożności, które mają za zadanie podnieść poziom ochrony danych osobowych. Do podstawowych zaleceń należy instalacja programów antywirusowych, korzystanie z odpowiednich zabezpieczeń, takich jak PIN czy biometryka, a także tworzenie silnych haseł wykorzystujących cyfry oraz znaki specjalne. Należy również unikać korzystania z publicznych sieci Wi-Fi do działań związanych z podawaniem danych osobowych. Regularne tworzenie kopii zapasowych to kolejny kluczowy krok w dbałości o bezpieczeństwo informacji przechowywanych na smartfonach.
Źródło: Policja Brzesko
Oceń: Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” uczula na bezpieczeństwo w sieci
Zobacz Także